While I was in Bangladesh, were surrounded by like-minded people.  At that time I used to heard that some people are celebrating Eid in different days, and we used to criticize them even sometimes ban them from the ideology of Islam. However, in Australia things are different in a wide angle. Not only people of different religion from different countries are here but also different color, understanding and thoughts they use to bear.

Tomorrow is Eid, a good number of Muslims are gonna celebrate it. The Grand Mufti of Australia also announced the Eid tomorrow. But we Bangladeshi’s are not following them, instead we are going for the day after tomorrow, as peoples are saying that the moon is not sighted.

I am feeling very disappointed after hear this. How come..! What the religion we are thinking and what we are gonna doing. We couldn’t be unified, is the true problem of our religious stance. We people are very much close minded, and so do I, very much…!

I felt so down today. I have had some religious sentiment are greatly under threat. Severely.

প্রিয় ডায়রী,
আমার কিছু সুপার ন্যাচারাল বিষয় আছে। খুব জানাতে ইচ্ছা করে এমন কাউকে যে উত্তর দিতে পারবে, পারবে ব্যাখ্যা দিতে। কিন্তু আমি জানি যেই লোকগুলো এভাবে ডিভাইডেড তারা জ্ঞানী হতে পারে কিন্তু ধর্মীয়ভাবে সাউন্ড না। ধর্ম আসলে তাদের কাছে সুবিধার একটা জায়গা। হয়তো দলগত বসবাসের একটা পন্থা। একই সাথে তাদের এই সমস্যা সমাধানের চেস্টা না করে চালিয়ে যাওয়া ক্লোজ মাইন্ডের পরিচয়ক।
আমার সুপার ন্যাচারাল বিষয়গুলো ও আজ ব্যাখ্যা হারাবার সম্মুখিন। তীব্র ব্যথা লাগছে, তীব্র। এই ধার্মীক কেউ-ই পারবে না ব্যাখ্যা দিতে। আই আম শিওর অফ ইট।

 

 

গতকাল থেকে একটা আর্টিকেল নিয়ে পড়ে আছি, লিখছি, কাটছি আর ব্যাকগ্রাউন্ডে বাজিয়ে চলছি এই গানটা। এটা একটা লুপ হয়ে গেছে… বেচে থাকলে অনেক দিন পর যখন এই গানটা শুনবো, এই তীব্র ব্যাথাবোধটা আবার অনুভুত হবে।

 

 

 

 

FB তে মন্তব্য করতে এখানে লিখুন (ব্লগে করতে নিচে) :

Leave a Reply

Your email address will not be published.

September 2022
S M T W T F S
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930